گری کیهیل

گری کار خود را از تیم جوانان ای اف سی درانفیلد آغاز کرد در سال 2000 او راهی آکادمی باشگاه استون ویلا شد . او مابین سالهای 2004 تا 2007 به صورت قرضی در باشگاه برنلی به کار خود ادامه داد . سپس او قرارداد قرضی سه ماهه ای با تیم زادگاهش به ثبت رساند . 20 ژانویه 2008 او با قراردادی 5 میلیون پوندی راهی بولتون واندررز شد او در بولتون دوران خوبی را پشت سر گذاشت و حتی کاپیتان این تیم شد . او در 130 بازی برای بولتون در لیگ 13 گل به ثمر رساند . در نقل و انتقالات ژانویه 2012 او قراردادی 7 میلیون پوندی با چلسی امضا کرد .

[/highlight]

[highlight=#ffffff]کیهیل انگلیسی است . البته او در تیم ملی ایرلند نیز میتوانست فوتبال بازی کند اما تجیح داد در انگلیس کارش را ادامه دهد . 4 ژوئن 2009 کیهیل برای دیدار مقابل قزاقستان فرخوانده شد .او روز بیست و نه مارس 2011 اولین دیدار ملی را مقابل غنا انجام داد و اولین گل خود را نیز در دیدار مقابل بلغارستان در مقدماتی یورو 2012 به ثبت رساند .

[/highlight]


[highlight=#ffffff]فوتبال باشگاهی

[/highlight]


[highlight=#ffffff]او فوتبال را از ای اف سی درانفیلد آغاز کرد و در دیدار مقابل دربی شیر اولین دیدارش را انجام داد، در حالی که فقط 15 سال سن داشت . در طول دوران بازیگری اش او برای تیم های نظیر شفیلد ونزدی ، بارنلی و دربی کانتی نیز بازی کرد . سپس به آکادمی استون ویلا رفت . او در مصاحبه ای با اخبار شب شبکه منچستر گفت :" همه دوستان من مرا به بازی در درانفیلد تشویق کردند و من برای آنها در پست دفاع وسط کار کردم "[/highlight]

[highlight=#ffffff]استون ویلا[/highlight]

[highlight=#ffffff]کیهیل قبلا در بارنلی نیز کار کرده بود و اولین بار در سال 2004 در لیگ بازی کرد. او یک گل در لیگ مقابل استوک سیتی به ثمر رساند. او اولین بازی برای استون ویلا را مقابل آرسنال انجام داد که تیمش با 5 گل شکست خورد . او اولین بازی خانگی با استون ویلا را 9 آوریل 2006 مقابل وست برومویچ آلبیون انجام داد و فقط یک هفته بعد از آن اولین گل خود را به ثمر رساند . او روی ضربه آزاد ضربه سر را زد و دروازه بیرمنگام را باز کرد و در پیروزی 3-1 تیمش سهم بسزایی داشت . او فصل بعد با مصدوم شدن مارتین لارسن چند بازی فیکس استون ویلا شد ( فصل 2006-07)[/highlight]
[highlight=#ffffff]نوزده سپتامبر 2007 او قراردادی 3 ماهه با شفیلد بست . اولین بازی آنها با شکست 3-2 مقابل کریستال پالاس همراه بود اما چند هفته بعد در روز 10 نوامبر 2007 او اولین گلش را به استوک سیتی زد تا تیمش با همین گل پیروز مسابقه شود . او در 16 بازی که انجام داد 2 گل زد و سپس طبق بند موجود در قراردادش اواسط دساپبر به ویلا پارک بازگشت .

[/highlight]

[highlight=#ffffff]در نقل و انتقالات ژانویه 2008 تیمهای بولتون، بشیکتاش و بیرمنگام به او علاقه نشان دادند و او سر از بولتون در آورد .[/highlight]

[highlight=#ffffff]بولتون واندررز[/highlight]

[highlight=#ffffff]کالین هاروی مربی وقت بولتون تحت تاثیر بازیهای خوب گری قرار گرفت و در تاریخ 30 ژانویه 2008 گری با قراردادی 3 و نیم ساله راهی بولتون شد . اولین گل کیهیل برای بولتون در لیگ مقابل ریدینگ به ثمر رسید، آن دیدار با 2 گل به سود بولتون خاتمه یافت. او کم کم تبدیل به بازیکنی محبوب در ریباک ( ورزشگاه اختصاصی بولتون ) شد. دولین او برای بولتون مقابل وستهام یونایتد به ثمر رسید که تیم بولتون با نتیچه 3-1 بازی را به سود خود رقم زد.

[/highlight]

[highlight=#ffffff]18 آگوست 2009 او قرار جدید 3 ساله ای با باشگاه بولتون منعقد کرد .[/highlight]
[highlight=#ffffff]کیهیل پس ازز آسیب دیدگی از ناحیه بازو مقابل تیم فولام در دیداری خارج از خانه که در تاریخ 6 فوریه 2010 برگزار شد ، مجبور شد برای مداوا آخر هفته را در بیمارستان بگزراند. و او برای مدتی قادر به انجام بازی نبود .

[/highlight]

[highlight=#ffffff]با این وجد کیهیل در 36 بازی برای بولتون در خط دفاعی کار کرد و 3 گل نیز به ثمر رساند که همگی در خانه ی خودی بود .

[/highlight]


[highlight=#ffffff]فصل 2011-2012[/highlight]

[highlight=#ffffff]13 آگوست 2011 او در دیدار افتتاحیه فصل از فاصله 25 متری در دقیقه 45 گلی زیبا را به کووینز پارک رنجرز زد و موجب پیروزی 4-0 تیمش در لوفتوس رود شد .

[/highlight]

[highlight=#ffffff]در دسامبر 2011 اوون کویل مدیر باشگاه بولتون گفت کیهیل به تیمی که خواهان او باشد فروخته می شود . او گفت :" اگر باشگاهی بدنبال او باشد میتوانیم مذاکره کنیم " . با ای صحبتها احتمال این که او راهی آرسنال ، چلسی ، منچستر یا حتی تاتنهام شود وجود داشت و همگی نیز خواهان بخدمت گرفتن او بودند .

[/highlight]

[highlight=#ffffff]بیست و سوم دسامبر کویل اعلام کرد که مذاکرات جدی با باشگاه چلسی را آغاز کرده است . او گفت " ما مذاکرات جدی با چلسی داشته ایم " .30 دسامبر کویل از توافق شخصی کیهیل با چلسی خبر داد وگفت : " ما به کیهیل هایش اجاه ی صحبت با چلسی را داده ایم . او قبل از پیوستن به چلسی در ورزشگاه گودیسون پارک گل پیروزی تیمش مقابل وولوز را به ثمر رساند آن بازی 2-1 تمام شد.[/highlight]

[highlight=#ffffff]چلسی

[/highlight]


[highlight=#ffffff]ششم ژانویه 2012 اعلام شد که کیهیل با چلسی به توافق رسیده و با امضای قراردادی 7 میلیون پوندی به چلسی پیوست

[/highlight]

[highlight=#ffffff]او پیراهن شماره 24 را در چلسی میپوشد .

[/highlight]

[highlight=#ffffff]او به سایت رسمیچلسی گفت :" چلسی باشگاه بزرگی است و همیشه مدعی بوده و من خوشحالم که اینجا حضور دارم و این فرصت را غنیمت میشمرم " وی ضمن تشکر از هواداران گفت :" من میخوام از همه بولتونی ها تشکر کنم چرا که 4 سال را در این تیم کار کردم و از این تیم راهی تیم ملی انگلیس شدم و همیشه به یاد آن ها خواهم بود .

[/highlight]

[highlight=#ffffff]28 ژانویه او اولین بازی خود را در جام حذفی مقابل کوینز پارک رنجرز انجام داد که چلسی با بک گل پیروز شد و صعود کرد . او به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده بود .

[/highlight]


[highlight=#ffffff]فوتبال ملی

[/highlight]


[highlight=#ffffff]کیهیل به دعوت استورارت پیرس به تیم زیر 21 ساله های انگلیس رفت و اولین بازی خود را مقابل اسپانیا انجام داد . او در کنار آنتون فردیناند ***** خط دفاعی را بر عهده داشت . او در جام ملتها اروپا زیر 21 سال در سال 2011 خود را مطرح کرد . او 4 ژوئن 2009 پس از مصدومیت ریو فردیناند مقابل قزاقستان در لیست دعوت شدگان قرار گرفت. او سپس مقابل بلغارستان اولین بازی خودرا انجام داد و به جای مایکل داوسون به میدان آمد و تیمش نیز با 4 گل در ومبلی پیروز شد.

[/highlight]

[highlight=#ffffff]او از سال 2002 به بعد پس از مایکل ریکتس تنها بازیکن ملی پوش بولتون است. روز 29 مارس 2011 او اولین بازی خود به عنوان یار ثابت را مقابل غنا انجام داد که آن دیدار دوستانه 1-1 شد.

[/highlight]

[highlight=#ffffff]چون پدر و مادر او ایرلندی هستند او میتوانست برای ایرلند بازی کند اما ترجیح داد در انگلیس کار کند.

[/highlight]

[highlight=#ffffff]2 سپتامبر 2011 او اولین گل خود را برای تیم ملی انگلستان مقابل بلغارستان در دقیقه 13 به ثمر ساند . اولین بازیکنی که از تیم بولتون برای انگلیس گل زده بود رای پری که در سال 1959 به ایرلند شمالی گل زد.

[/highlight]


[highlight=#ffffff]سبک بازی

[/highlight]


[highlight=#ffffff]او در کار های دفاعی و حجومی تبهر دارد . او سرعت خوبی دارد. ویلاس بواس مرب چلسی گفت :" من میدانم او توانایی های فنی بالایی دارد و از سرعت خوبی نیز برخوردار است "[/highlight]

[highlight=#ffffff]افتخارات

[/highlight]


[highlight=#ffffff]زیباترین گل فصل 2005-06 در استون ویلا[/highlight]
[highlight=#ffffff]بازیکن برتر فصل 2004-05 در بارنلی[/highlight]
[highlight=#ffffff]بازیکن جوان برتر فصل 2004-05 در بازنلی[/highlight]
شناسنامه

نام کامل گری جیمز کیهیل
زادروز ۱۹ دسامبر ۱۹۸۵
زادگاه شفیلد، انگلستان
قد ۱۸۸ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی چلسی
شمارهٔ پیراهن ۲۴
پُست مدافع


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بیوگرافی فوتبالیست ها ، ،
برچسب‌ها: بیوگرافی گری کیهیل , بیوگرافی ,

تاريخ : دو شنبه 8 مهر 1392 | 22:58 | نویسنده : امیرعباس |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.